Wednesday, August 5, 2009

JaWaB & MenAnG!!!!

okesssssss...kali ni nk bg teka teki lah...
untung taw sapa jwb teka teki ni sbb ada hadiah utk pemenang..sape nak...silalah jwb teka teki ni yer...

soklan 1
Mak Ali suruh Ali pi kedai. Jadi, Ali pun p kedai naik bas. Tambang bas tu RM 1.
Nasib baik mak dia bekalkan RM 7. Jd, dia pun naik bas. Sampai kat kedai,die pun bl brg2 yg dipesan mak nya. Baki wang yang digunakan utk membeli barang yang dipesan oleh ibunya itu ialah 90sen.Dia pun nk blk rumah. Sampai kat bas stop..dia pun naik bas..Tambang bas tu kan RM 1. Mcm mn plak dia blh naik bas tu sedangkan dia ada 90sen?????

Soklan 2
Dalam banyak2 ikan..ikan apa yg selalu sakit perut????

Soklan 3
Apa bezanya jatuh pokok kelapa ngan jatuh perigi???

Soklan 4
Kenapa doktor bedah,kalau nak lakukan pembedahan..mulutnya yg ditutup??

Soklan 5
Apa benda jatuh ke bawah tapi orang tercari2 di atas??


Wokey kawang2....jawab yer jgn tak jawab....
lps tu...ambil la award kat bwh ni yer....tanda penghargaan dari saya....
Award ni memang saya nk bg kat smua pengunjung blog saya....U'RE My Best Fren di alam Maya......

2 comments:

ummumishkah said...

huh.. mencabar soklan ni! :)

umie said...

salamm...umie dah jawab soalan tu..meh la tengok

Post a Comment

life is beautiful © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute